Herfstachtige kaneelsiroop

OCT 11 @ 20:08

by Anne-Lieke

De herfst sloeg ons plotseling om de oren afgelopen week. Hoewel ik de eerste dagen van oktober nog in bikini op het dakterras lag, liep ik gisteren met paraplu, regenlaarzen en camera door een herfstachtige bos. Het perfecte weer om bij thuiskomst de vers gevallen bladeren van je schoenen te vegen en achter het fornuis te kruipen om heerlijke goedjes te brouwen.

Zo trof ik mijn moeder laatst aan terwijl ze driftig in de weer was met kaneelstokjes, suiker en citroenzuur. Alleen al de geur en de diepe roodbruine kleur van de glanzende vloeistof in het steelpannetje vulde me met enthousiasme over dit heerlijke seizoen. Het resultaat: een kruidige kaneelsiroop te gebruiken als smaakmaker door de koffie, chocolademelk, of als sausje over ijs of een warm appeltje uit de oven. Heerlijk voor jezelf, maar ook erg leuk als cadeautje, dus maak vooral extra!

Recept (voor 1 liter siroop)

Breng 1 kg suiker met 1 liter water en 5 kaneelstokjes aan de kook. Laat dit 10 minuten koken. Roer er een mespuntje citroenzuur (verkrijgbaar bij drogist) door. Vul de flesjes met de siroop en doe de kaneelstokjes erbij. Versier met een mooi etiket en lint.

Eet/drink smakelijk en tot volgende week!

1 reply

Login or register to make a comment

NOV 10 @ 18:47

by WiesjevdV

Absoluut heerlijk! Ook in thee, op de pannenkoek... Een hartverwarmer voor koude of trieste dagen!

Pages: 1
$(document).ready(function(){ //for restaurants page if ($(location).attr('href') == "http://www.jamieoliver.com/restaurants"){ $('#restaurants_menu_wrapper').css('display','block'); } // Jo ROADBLOCK section 2 // Jo ROADBLOCK section 2 end });