Dankbare eters - helemaal voldaan!

NOV 29 @ 09:02

by Anne-Lieke

Na het schrijven van twee lange blogs over de perfecte recepten en een hele zaterdag in de keuken hier dan eindelijk het resultaat van mijn eerste Thanksgiving op Nederlandse grond (klik op de bovenstaande foto voor meer plaatjes.)

Mijn moeder had in een moedige bui mijn advies om een bescheiden kippetje te kopen in de wind geslagen en een kalkoen van 4 kilo (!) besteld bij de poelier. En groot gelijk had ze! Deze moest natuurlijk ren in de oven, waardoor het behoorlijk aanpoten was om alle ovengerechten op tijd af te krijgen. Maar wat wren we trots op het eindresultaat!

Voor het bakken heb ik de kalkoen afgedekt met aluminiumfolie (de doffe kant naar boven anders wordt de hitte afgekaatst). Reken hiervoor 20 minuten per 500 gram in een oven op 180 C. Drie kwartier voor de eindtijd heb ik de folie verwijderd zodat de kalkoen een knapperig bruin velletje had tegen de tijd dat ik hem uit de oven haalde.

Toen ik een hap van de broodvulling nam die ik acht jaar geleden voor het eerst n laatst heb geproefd was het alsof ik weer aan die grote, feestelijk gedekte tafel zat met mijn Amerikaanse vrienden.

Kortom, aan het einde van de avond waren we klaar om uit te buiken op de bank, dankbaar en voldaan!

Tot volgende week!

3 replies

Login or register to make a comment

DEC 11 @ 17:30

by Lotte1983

Wow, ik hoop dat die van mij ook zo mooi uit de oven komt met kerst! smile

DEC 11 @ 17:36

by Anne-Lieke

Vast! Deel je het resultaat met ons op je blog?

DEC 12 @ 10:12

by Keukenprins

Ik ga het deze kerst met eend proberen!

Pages: 1
var signup = { alphapopper: '#popup1', thanks_gift_image: 'gift-card-wine-us.png', ignore_cookie: false, is_logged_in: false, is_carl:false, is_allowed: true, is_dormant: false }
$(document).ready(function(){ //for restaurants page if ($(location).attr('href') == "http://www.jamieoliver.com/restaurants"){ $('#restaurants_menu_wrapper').css('display','block'); } // Jo ROADBLOCK section 2 // Jo ROADBLOCK section 2 end });