De bijbel der bijbels

DEC 18 @ 21:50

by Anne-Lieke

Maandenlang stond hij bovenaan mijn verlanglijstje. Mijn nachtkastje keek me al tijden eenzaam en smekend aan. De rozenkrans van mijn oma had niets om op te liggen. Maar afgelopen weekend heb ik hem dan eindelijk gekregen.... De Smaakbijbel!

In dit boek poogt Niki Segnit haar nieuwsgierige lezers op een hoger niveau te tillen. Een niveau waar je geen kookboeken meer nodig hebt om de meest uitdagende smaaksensaties te creëren vanachter je fornuis. Voor mensen zoals ik, die kookboek na kookboek verslinden, een uitdagend concept.

Het lezen van deze encyclopedie leert je wat smaak eigenlijk is en hoe je de verhouding tussen zoet, zout, bitter, zuur en umami (hartig) in balans brengt. Ook de combinaties die Niki maakt zijn verrassend en laten je nadenken over hoe bepaalde smaken elkaar versterken of juist te niet doen. Zijn aardbeien en chocola wel écht zo'n uitgelezen combinatie? Of kies jij voortaan voor een iets zoute ganache van pure chocolade en een strooisel van fijngehakte bacon?

Tip Aangezien we met kerst toch al met lekker eten en heilige sferen bezig zijn is er geen beter cadeau dan deze Smaakbijbel. Zie www.jamieoliver.nl/news/de-beste-cadeautips-op-een-rij voor meer mooie kookboeken voor de kerst.

0 replies

Login or register to make a comment

Pages: 1
$(document).ready(function(){ //for restaurants page if ($(location).attr('href') == "http://www.jamieoliver.com/restaurants"){ $('#restaurants_menu_wrapper').css('display','block'); } // Jo ROADBLOCK section 2 // Jo ROADBLOCK section 2 end });