Cherry on top!

JAN 04 @ 21:55

by Anne-Lieke

Vorige week liep ik met mijn volgeladen boodschappentas over de Utrechtse Oude Gracht naar huis. Halverwege werd het voetpad geblokkeerd door een scooter met een grote bezorgbak achterop. Je weet wel, zo’n giga kist met dikke koelwand waardoor je vaak bijna van je sokken wordt gereden. De laatklep stond open, de inhoud was verrassend. In het midden van deze bezorgbak, perfect gecentreerd, stond een klein eenpersoons bakje Ben & Jerry’s ijs. Chocolate Fudge Brownie om precies te zijn.

Er zweefde nog net geen aureool boven dit bakje maar het scheelde niet veel. Er was iets magisch aan dit bakje. Want ergens, daar op de zoveelste etage van dit oude pand aan de Oude Gracht, had iemand dit bakje besteld. Iemand die geen zin had om de deur uit te gaan. Ook al is de supermarkt om de hoek. Iemand die gewoon graag iets heerlijks op zijn of haar stoep bezorgd wilde krijgen. Helemaal voor zichzelf.

Tegenwoordig kun je de meest maffe dingen thuis laten bezorgen. Met een druk op de knop is het gebeurd. Maar niet alles in het leven is zo gepland en heerlijk zeker als het bestellen via internet. Je weet tot slot nooit wat 2012 zal brengen. Welke verrassingen zullen er dit jaar bij jou op de stoep staan?

Als ik jullie, mijn lezers iets mag toewensen, dan is het een heerlijk jaar met vele mooie verrassingen. Net zoiets als een klein eenpersoons bakje Ben & Jerry’s ijs gevuld met chocolatechips of stukjes koekjesdeeg. Of beter nog, een ijsje bestrooid met allerlei kleuren smarties en spikkels, één vrolijk spektakel. Mét natuurlijk een cherry on top!

0 replies

Login or register to make a comment

Pages: 1
var signup = { alphapopper: '#popup1', thanks_gift_image: 'gift-card-wine-us.png', ignore_cookie: false, is_logged_in: false, is_carl:false, is_allowed: true, is_dormant: false }
$(document).ready(function(){ //for restaurants page if ($(location).attr('href') == "http://www.jamieoliver.com/restaurants"){ $('#restaurants_menu_wrapper').css('display','block'); } // Jo ROADBLOCK section 2 // Jo ROADBLOCK section 2 end });