Jamie Oliver

forum: Food & Drink

Subscribe to forums RSS

#1 Wed 13 Jun 07 6:54pm

reise

Member
Occupation Programmer
From Portugal
Member since Wed 15 Mar 06

Anyone from Portugal?

I'm having trouble finding a pestle and mortar in granite or marble here in Portugal, does anyone knows were to find it?

Thanks,

Estou com problemas em encontrar um almofariz em granito ou mármore em Portugal, alguém sabe aonde posso comprar?

Obrigado,

Likes (0)

#2 Thu 14 Jun 07 9:24pm

SusanneH

Forum champ
From Germany
Member since Mon 13 Mar 06

Re: Anyone from Portugal?

Welcome to the forums, reise wave

Here in Germany they can be found at Asian food stores or well assorted kitchen ware places. Smaller kitchen ware places seem to be a better choice than big chain stores: They are more likely to have them, or you can ask them to order these things for you wink

Likes (0)

#3 Thu 14 Jun 07 9:56pm

linaferro

Member
Occupation Translator
From Brazil
Member since Sat 21 Apr 07

Olá, reise, tudo bem? Bem-vindo ao forum. Boa sorte em sua busca!

Likes (0)

#4 Fri 15 Jun 07 7:30am

Cindy

Forum champ
Occupation Registered Nurse
From Adelaide, OZ
Member since Tue 03 Aug 04

Welcome to the forum Reise wave

I hope you can share some yummy portuguese dishes with us.

Likes (0)

#5 Thu 05 Jul 07 8:12pm

GusMolinaro

Member
Occupation sales
From São Paulo, Brazil
Member since Thu 05 Jul 07

Olá Lina, está é minha primeira vez neste forum. Que bom que achei alguém que também escreve em português, meu inglês está precário....rs

Moro em São Paulo e me considero um curioso da arte culinária e pelo visto estou no lugar certo.

Espero manter contato e quando tiver alguma dica, por favor me avise.

bjs

Gus.

Likes (0)

#6 Thu 05 Jul 07 8:13pm

GusMolinaro

Member
Occupation sales
From São Paulo, Brazil

Olá Lina, está é minha primeira vez neste forum. Que bom que achei alguém que também escreve em português, meu inglês está precário.... big_smile

Moro em São Paulo e me considero um curioso da arte culinária e pelo visto estou no lugar certo.

Espero manter contato e quando tiver alguma dica, por favor me avise.

bjs

Gus.

Likes (0)

#7 Thu 05 Jul 07 8:15pm

GusMolinaro

Member
Occupation sales
From São Paulo, Brazil

Olá Lina, está é minha primeira vez neste forum. Que bom que achei alguém que também escreve em português, meu inglês está precário.... big_smile

Espero manter contato e quando tiver alguma dica, por favor me avise. Prometo que farei o mesmo.

bjs

Gus.

Likes (0)

#8 Thu 05 Jul 07 8:21pm

linaferro

Member
Occupation Translator
From Brazil
Member since Sat 21 Apr 07

Olá! Bem vindo ao forum! wave
Há alguns brasileiros por aqui, quem mais coloca posts é o Arnaldo. Ele até iniciou um tópico em português...
Tem também tópicos em espanhol, grego, italiano...
As pessoas costumam postar muitas receitas bacanas, mas em inglês (inclusive eu, já que a maior parte dos membros se comunica nessa língua!)
Até mais!

Likes (0)

#9 Sun 08 Jul 07 1:08pm

Schedir

Member
Occupation science teacher
From Cordoba, Spain
Member since Wed 21 Mar 07

Hi reise! welcome to forum!

I'm spanish. I visited Lisbon ( beautiful place..) in december 2006, and i found several home shops: Near Benfica Stadium, there is a shopping centre with 2 or 3 home shops. Between Praça do Comercio and Rossío, you will find Casa shop and other home shops and i'm not sure but inside Vasco do Gama shopping centre you 'll find it too. I hope you'll find it what you are looking for.

Olá, Bem vindo ao forum!!

Soy Española. Estuve en Lisboa  ( preciosa..) en diciembre de 2006, y encontre varias tiendas de decoración: Cerca del Benfica Stadium, hay un centro comercial con 2 ó 3 tiendas. Entre praça do Comercio and Rossío, encontrarás la tienda CASA y otras y.. no estoy segura, pero en el centro comercial Vasco do Gama encontraras alguna también. Espero que encuentres lo que buscas.

Likes (0)

#10 Sun 08 Jul 07 1:09pm

Schedir

Member
Occupation science teacher
From Cordoba, Spain
Member since Wed 21 Mar 07

Hi reise! welcome to forum!

I'm spanish. I visited Lisbon ( beautiful place..) in december 2006, and i found several home shops: Near Benfica Stadium, there is a shopping centre with 2 or 3 home shops. Between Praça do Comercio and Rossío, you will find Casa shop and other home shops and i'm not sure but inside Vasco do Gama shopping centre you 'll find it too. I hope you'll find it what you are looking for.

Olá, Bem vindo ao forum!!

Soy Española. Estuve en Lisboa  ( preciosa..) en diciembre de 2006, y encontre varias tiendas de decoración: Cerca del Benfica Stadium, hay un centro comercial con 2 ó 3 tiendas. Entre praça do Comercio and Rossío, encontrarás la tienda CASA y otras y.. no estoy segura, pero en el centro comercial Vasco do Gama encontraras alguna también. Espero que encuentres lo que buscas.

Likes (0)